Magnez dla dzieci

Magnez ma dla dzieci ogromne znaczenie, ponieważ wpływa on bezpośrednio na dwa aspekty rozwoju młodego człowieka, które mają gigantyczne znaczenie dla jego całego życia. Pierwszy z nich to rozwój kości, a drugi to rozwój układu mięśniowego. Jego niedobory mogą mieć katastrofalne skutki, ale niestety wiele dzieci ma problemy z przyjmowaniem magnezu.

Znaczenie magnezu dla dziecka
Połowa całego magnezu, który znajduje się w naszym organizmie, odnajdywana jest w kośćcu. Ten pierwiastek chemiczny jest po prostu niemal tak samo ważny dla rozwoju naszego szkieletu, jak wapń. Dzieci potrzebują wapnia, by rosnąć i jeśli nie mają go w odpowiednich ilościach, będą po prostu niższe. Duże niedobory i braki trwające przez kilka lat doprowadzą do bardzo poważnych zaburzeń rozwojowych oraz do wykrzywienia się kości. Trzeba temu zapobiegać ze wszystkich sił.

Magnez dla dzieci ma też znaczenie w mięśniach jako budulec tej tkanki oraz jako składnik umożliwiający ich prawidłowe kurczenie się. Wspominanie tutaj o skutkach dramatycznych niedoborów magnezu u dzieci nie jest tutaj naszym celem, ale trzeba wiedzieć, że nawet niewielkie braki spowodują w dłuższym okresie czasu, że mięśnie dziecka będą się  słabiej rozwijały, przez co będzie miało ono gorszą koordynację ruchową i nie będzie takie aktywne, jakby być mogło. Jest to realny problem, bowiem ruchliwość w połączeniu z koordynacja ruchową przekłada się  potem na chęć do poznawania świata, bez której nie będą się prawidłowo rozwijały inne umiejętności.

Najlepsze źródła wapnia dla dzieci
Dzieci to mali ludzie, ale różnice pomiędzy organizmami zwłaszcza maluchów i osób dorosłych są naprawdę poważne. Jedną z takich różnic jest zdolność do radzenia sobie z niektórymi pokarmami. W naszej części świata u połowy osób dorosłych zanikają enzymy posiadane przez nich w dzieciństwie, dzięki którym można łatwo przyswajać składniki pokarmowe zawarte w mleku. W praktyce oznacza to, że magnez dla dzieci najłatwiej jest im zdobywać pijąc mleko oraz jedząc takie produkty, jak jogurty czy twaróg. Im dziecko starsze, tym zwykle zdolność do przyswajania składnik ów pokarmowych z mleka jest mniejsza, więc trzeba się decydować na inne rzeczy. Najlepiej kaszę i orzechy. Należy tylko unikać zbyt dużej ilości słodyczy, zwłaszcza czekolady, która dzieciom bardzo smakuje i faktycznie jest znakomitym źródłem magnezu, ale niestety przynosi więcej szkody, niż korzyści.

Poważny problem z poziomem wapnia mogą mieć dzieci, które cierpią na nietolerancje laktozy. W ich przypadku dobrym pomysłem jest urozmaicanie diety o orzechy oraz o różnego rodzaju kasze.